När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Mellandagsmys är balsam för min själ!

Publicerad 2018-01-03 17:08:00 i #personligt,

Lediga ljuvliga mellandagardagar! De här som är mellan Nyår och Trettonhelg är just så där avslappnande, lugna och ganska kravlösa som jag mår så bra av. 
Idag är det tandläkarväder som Winnerbäck skaldar, fult, tråkigt och onödigt väder och vad gjorde jag, jo jag tog mig en riktig praktpromenad i eländet. Det har liksom blivit alldeles för litet av pulshöjande aktiviteter sen jag började i Ljungsbro, jag måste försöka htta tillbaks till ett aktivare liv, för min hälsas skull. Jag känner att kroppen saknar det men med fibro så gäller det att få till det utan att stjälpa, så lätt att förivra sig och dra igång för snabbt. 
I vilket fall så klarnade min hjärna, jag fick frisk luft i lungorna och kroppen fick litet motion denna dag :)
Jag bor ju nära Stångån och även om det inte är havet så ger den mig ro i själen och jag gillar vyn från bron!
Nu har mörkret fallit och det blir till att kura skymning i torpets lugna vrå. Värmer litet Jansson och prinskorv, kokar några ägg och till det de sista sillbitarna, tänder ett ljus och njuter.....
 
 
 Mellandagsmys är balsam för min själ
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela