När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Det där att ha Fibromyalgi.....

Publicerad 2018-01-04 16:31:03 i #personligt,

En mellandag med  uruselt väder, regnet vräker ner här och jag vill inte sätta foten utanför dörren mer än nödvändigt! Dagens projekt blev till att städa sovrummet och en toalett på övervåningen, litet rejält om man säger så, kan säga att det fanns ett otroligt behov.....men det tar liksom sin tid, när man lever ett fibroliv. Jag kör i 15-minuterspass, vilar en stund och så på't igen, skam den som ger sig och efter ett antal timmar är jag färdig så när som täcken och kuddar som tvättas och torkas. Det känns skönt att det är gjort men sen har orken tagit slut och Fibrokroppen talar...... 
Landar i soffan framför TV:n som visar baletten Törnrosa. Så njutfull musik och vackert skådespel, vilsamt för min själ. Så otroligt viga dessa dansare är.....en gång i tiden var jag också ganska vig, gymnast, tro det eller ej....tänk vad kroppar kan förändras....
En dag som denna när man inte är ute blir jag litet nedstämd, jag har ett stort behov av ljus och utevistelse. Jag vet inte vilket elände som är bäst, gå ut och sen känna sig sjuk pga vädret eller känna sig smådeppig för att jag stannar inne...
 
Ja idag är det en sån här dag och jag vilar i bokens värld i soffhönet, tänder en brasa och hoppas att morgondagen blir till det bättre. 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-01-04 21:42:22

Kram💗
Jaana

Svar: <3 <3 <3
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela