När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

När vemodet lagt sig

Publicerad 2017-10-14 11:56:00 i #personligt,

Dagarna går och vi är nu mitt i Oktober. Det är ljummet i luften och det slog mig idag när jag hämtade tidningen att hade det varit en sommarmorgon hade jag druckit morgonkaffet utomhus. nu sitter jag inne i stugan med kaffe och dagens tidning i ljusets sken. 
Det vemod jag levt med sen sommaren lämnade oss, har nu äntligen lagt sig, att komma hem, tända i vedspisen, höra knastret och känna värmen sprida sig, det ger mig en sån behaglig ro.
Oktobers dagar kan vara bedrövliga, men de kan också vara helt fantastiska. En klarblå himmel, färgsprakande löv i träden och som en matta på marken. Luften är klar och ljuvlig att andas, solen värmer ännu mitt på dagen. 
Det är ännu ljust när jag åker till och från arbetet, men sen lägger sig mörkret ganska snabbt och kvällsmaten intas i mysbelysning. Därefter är det inte svårt att krypa upp i soffan med en bok, det blir liksom kravlöst och inga måsten knackar på dessa höstkvällar.
Ellen Keys bevingade ord "Kura skymning" finner sin innebörd under höstkvällarna. Att sitta framför brasan antingen ensam och följa lågornas dans eller i sällskap och samtala, med brasan som ett värmande element, är något alla människor borde får uppleva, det är livskvalité.
 
Önskar er nu alla en skön Oktoberdag, försök hitta smultronen i höstens tid och samla dem på strå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda Lövberg Hjären

Publicerad 2017-10-15 07:23:33

Hösten är en mysig årstid =)

Svar: Ja den är ju faktiskt det. Jag älskar sommar, ljus och värme och det tar tid innan jag landar i denna känsla och jag inte känner stort vemod över att sommaren är slut 😉🔥
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela