När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Höstmys på min veranda

Publicerad 2017-10-15 18:10:53 i #personligt,

Idag, denna fina höstdag, åkte vi ut till mitt älskade sommartorp. Jag har ett stort behov av att tanka kraft och få ro i själen, sista månaden har ju varit litet turbulent vilket jag berättade om i mitt förrförra inlägg, om min älskade pappa.
Jag lever ju med min ständiga följeslagare Fibromyalgi och den tid som är vikt för återhämtning har av naturliga själ uteblivit och jag känner att trötthet och värk är på ingående. Jag vill ju finnas för pappa och i kombination med arbete, fritid/kören och min egen hälsa så måste jag begränsa mig för att inte falla ännu en gång. 
I helgen har mina tankar vandrat fram och tillbaka och jag har funderat på hur jag ska få pusslet att gå ihop. .inte helt lätt men jag vill verkligen finnas för pappa, ge honom stöd och gemenskap.
Behovet av att komma ut till ro och tystnad var därmed stort.
Den underbara vyn över sjön brann i höstens färger och lugnet lade sig som bomull, verandahäng, typ höstmys!
Jag satt och lät tankarna vandra där på verandan och det blev så självklart, jag vill ge tid till pappa i den fas han är nu. Underbar personal från både hemtjänst och hemsjukvård gör mycket praktiskt och medicinskt, men jag vill vara med pappa, samtala, handla åt honom så att han får just det han vill ha, laga litet matlådor med hemlagat så att han blir sugen på mat, helt enkelt ge tillbaks all kärlek som jag själv fått och får.
Jag beslutade där och då att jag tar time-out från min kör, jag behöver de lediga kvällarna och helgerna för vila. Kören är min energipåfyllare och det är något jag mår bra av men just nu så är hemmatid för återhämtning ännu viktigare och jag har ju gänget kvar.
Just nu är jag trött men känner mig litet lättare inombords och stressen har lagt sig av att ha gjort detta val. Jag blickar ut genom köksfönstret, rönnen har tappat sina blad och på andra sidan gärdet förgyller solen höstträden i skogsbrynet innan mörkret faller denna söndagskväll i Oktober.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-15 19:05:02

De klokaste tankarna och besluten kommer oftast fram i stillhet! Sköt om dig och hoppas få se dig i damkören snart igen😊
Kicki

Svar: Eller hur! Jag tar litet i taget, får se hur läget är när julövningarna börjar 😉🎶
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela