När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

När Januari är som bäst!

Publicerad 2017-01-15 15:53:00 i #personligt,

Denna dag har bjudit på sol, några minusgrader och ett tunt pudertäcke snö.
Började som sig bör på vintersöndagar, i soffan framför brasan med kaffe och så småningom frukost. sen gav jag mig förstås ut i det härliga vädret, såna här dagar måste man ta till vara. Det var tom så att solen värmde kinderna.....
Det tunna, tunna  snötäcket skapade vackra konstverk som inte blir lika fina på kort taget med mobilkamera, men jag bjuder på detta.
 
Jag har lyckan att bo mitt i Östergötlands eklandskap och jag älskar verkligen dessa träd. Lika ståtliga på vintern utan löv som sen fram i vår påbörjar sin grönska som djupnar under sommaren, likt inget annat lövträd.
Låter tankarna flöda in och ut när jag går..... stannar till och vänder ansiktet mot solen...... fortsätter..... i ett träd sitter en hackspett och hackar efter små kryp......kommer hem till stugvärme,  nybryggt kaffe och varma lussekatter. En riktigt skön söndag när Januari är som bäst.
I kväll tänker jag se den nya svenska thrillern som börjar i ettan. Hoppas att den är bra, skönt att ha en serie att följa på söndagskvällen som en avslutning på helgen.
 
Önskar er en ny vecka med små smultron här och där som förgyller vardagen. 
 

Kommentarer

Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Publicerad 2017-01-15 15:56:01

Håller verkligen med dig om att eklandskapet är fint :)

Svar: Det är en ynnest att leva i det!
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela