När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Några rader från sjuksängen....

Publicerad 2017-01-17 12:00:00 i #personligt,

Detta inlägg skrives från sjuksängen....ganska typiskt efter en vecka på ny arbetsplats så blir jag sjuk i något influensaliknande....inte så skyhög feber men tillräckligt för att sänka mig och därtill en irriterande hosta och värk i hela kroppen...mer än vad jag normalt har vill säga. 
Det är som det är, bara att gilla läget.
Igår kväll livade Johan Glans upp min tillvaro, jag låg i soffan och skrattade. Vilken härlig komiker denne kille från Eslöv är, blir liksom aldrig elak och håller sig inte för långt under bältet. Han använder sin egen person som verktyg på ett underbart sätt och skapar hög igenkänningsfaktor, åtminstonde för mig.
Min tillvaro pendlar idag från liggande till sittande, svettas och fryser till och från, hostar...och hostar.....tid att tänka och fundera..... läser på twitter om hur det divideras om Jerringpristagaren...-  såg jag ju Johan och struntar mer eller mindre i om det var rätt vinnare eller ej -  men det verkar som alla inte är nöjda med resultatet...
Twitter håller mig i allafall ajour om vad som pågår i Sverige, sen får man ju vara ganska källkritisk och läsa artiklar och skapa sig en egen uppfattning.  Har upptäckt att via Twitter  får man ofta reda på saker innan det kommer ut i vanlig media....litet intressant.....ibland har det nästan inte hänt....
Nä,nu är det dags att lägga sig ner igen.
Sjukkram och på återseende!
 

Kommentarer

Postat av: Ros marie

Publicerad 2017-01-17 17:17:09

Vad tråkigt med att bli sjuk, hoppas du är bättre idag, krya på dej. R-M

Svar: Tack, jag hostar på och ockuperar soffan 😉
Åsa

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-18 16:32:56

ja det går ju över någon gång tack och lov. Attjo.R-M

Svar: 👍
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela