När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Det här med snö och kyla.....

Publicerad 2017-01-03 12:32:40 i #personligt,

Några dagar in på året kom minusgrader och det varslas om snö  i eftermiddag. Min första känsla är näää....men när den väl ligger där på marken så måste jag erkänna att det är rätt trevligt ändå. Det blir ljusare och vackrare och det tilltalar min estetiska sida. Det är väl allt det där jobbiga med en isig och snöig bil, på med massa kläder bara för att hämta in tidningen, det tar en massa tid och energi som jag vill lägga på annat....men jag ska väl ta mig igenom dessa månader ett år till........som sagt det är ju vackert och ljusare! 
Den här biten med väder och vind som jag inte råder över, där har jag verkligen något att tampas med....att på något sätt gilla läget......det hänger väldigt mycket ihop med min värk tror jag, kan nästan psykosomatiskt känna värken när jag ser morgondagens väder på TV.....bygger direkt upp en massa föreställningar om hur eländigt det blir, hur det kommer kännas i kroppen....så jag är trött redan innan.....
Inte för att jag ger nyårslöften direkt, men att lova mig att när det gäller den här biten, inte gå igång på negativa väderprognoser - det skulle jag nog behöva ha som löfte..... inte tänka så mycket.......det är som det är.......jag kan inte ändra på det.......Vi får se hur länge det funkar....
Förövrigt var vi igår hemma hos våra sommargrannar, fast i deras vinterbostad. En verkligt mysig kväll med god mat och dryck. Det här är vänner som kommit till oss i vårt liv nu på senare tid, en vänskap som jag är otroligt glad och tacksam att jag har. Det är så skönt att vara i en vänskap där vi inte bygger fasader och "träffas för att" utan vi umgås för att vi vill umgås. De bor inte så långt ifrån oss, så vi vandrade dit och hem i mörkret med pannlampa och termobyxor på och med en fantastisk stjärnhimmel som tak.
 
Nä nu är det dags för en kopp kaffe och sen litet vardagsstök som att hänga tvätt. 
Må så gott så hörs vi snart igen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Days by Johanna

Publicerad 2017-01-04 12:39:16

Ja ska det vara kallt kan det lika bra vara snö, blir lite mer roligt och trevligt då :)

Svar: Ja, när det har lagt sig och vägar är plogade, helt ok 😉
Åsa

Postat av: Therese Bjärstig

Publicerad 2017-01-05 10:23:04

Håller med, att umgås för att man vill och inte för att man bör/ska är så berikande! Gillar även din inställning att spara smultron på strå, det är härlig positiv energi! Önskar dig en fin trettondagsafton <3

Svar: Tack för fina ord, önskar dig en fin helg Också 💚
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela