När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Från sorg till glädje

Publicerad 2017-02-05 12:38:00 i #Gemenskap, #personligt,

Dagar kommer och dagar går, det märks här i bloggen att jag börjat arbeta och tiden att skriva blir mindre. Det har varit en vecka från sorg till genuin glädje. I måndags var det begravning för min vän som jag berättat om i tidigare inlägg. En dag fylld av starka känslor, många var talen och tårar blandades med skratt när vi mindes vår Annika.
Arbetet har sen rullat på i veckan, börjar hitta min roll i uppdraget, känner mig inte lika ny och barnen börjar se mig som ordinarie, känner att nya relationer börjar gro. Jag fortsätter arbeta utifrån det förhållningssätt jag tror på och jag kan säga att det är inte riktigt detsamma som denna arbetsplats har......men tänker att genom att vara som  den jag är, så kan det sås små frön även här....vilket skulle gynna barnen här......och de vuxna.....
 Igår gick dagen i sångens tecken, en eftermiddag med kören Senza Nome. Är det någonting som fyller depåerna i mitt liv så är det när jag tillbringar tid med sång och sångarvänner. Vi avslutade det hela med att äta på restaurang, ett litet mysigt ställe. Med samma personer som jag i måndags delade sorgen satt jag igår och delade en glägjefylld gemenskap.
Livet är allt från sorg till glädje i en salig blandning, men i denna gemenskap som jag är i kan jag känna trygghet och vara mig själv, livsresan får en en djupare innebörd och det blir en tydlighet i att mitt i sorgen finns ljuset och mitt i glädjen finns mörker - det är livet 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela