När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Ta tillvara sommar och bad!

Publicerad 2017-08-14 19:24:37 i

Ta tillvara sommar, sol och bad, även om arbetet dragit igång, det ger så mycket energi!
Solen har strålat hela denna dag och kväll. Idag började jag senare vilket gav mig möjlighet till morgonkaffe ute i solhörnan. Dagen kan inte börja bättre. 
 
Den har också fått ett härligt slut med en lång simtur i Stångån efter arbetsdagen slut, riktigt behaglig badtemperatur Jag satt sen en stund på bryggan och njöt av solens värme som torkade min hud.
Tänkte på min dag, träffade mina två nya kollegor litet ordentligt idag. Det är med glädje jag ser fram emot höstens arbete, det känns redan som ett riktigt teamwork, otroligt skönt att arbetslivet börjar falla på plats efter några tuffa år som jag skrivit tidigare i bloggen om. 
Cyklade sen hem och nu sitter jag vid dammen och njuter de sista strålarna innan solen försvinner bakom träden
 

Kommentarer

Postat av: JHH

Publicerad 2017-08-17 09:51:34

Jag håller med dig om det där att njuta av sommaren även när man jobbar. Sommar är så mycket mer än bara lediga dagar, även om de också är väldigt sköna. Om man tar till vara på dagarna när man även jobbar så upplevs nog sommaren som lite längre. Så klokt skrivet!

Svar: Tack! Ja eller hur, bara att njuta på!
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela