När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Att leva livet som en helhet

Publicerad 2017-08-05 14:49:31 i

Ligger här i lä i solstolen och har precis lyssnat på Sven Melanders sommarprogram, riktigt bra!
Björkfrön faller på min solvarma hud och jag dricker litet kall Rose. Låter tankarna fara som de vill. Låter min blick vila över sjöns glittrande vatten och den blå himlen med vita moln som förflyttar sig, ett riktigt skådespel när vind, sol och skugga är aktörer.
 
Vemodet ligger i bakgrunden och kluckar...jag vill inte att det ska ta över, jag vill kunna njuta fullt ut även idag, även om det är sista semesterhelgen. Min devis är att leta smultron i vardagen och det har jag blivit riktigt bra på.
Som en vidareutveckling  känner jag att jag mer och mer vill få mitt liv till en helhet, oberoende ledighet och arbete. Det ska bli ett sätt att leva- en livsstil, att arbetet, musiken, kyrkan, hemmalivet/ familjen och den jag är  med mina grundvärderingar flätas samman till en väv.
Det är jag som väver och väljer färg,  förgyller med små röda pärlor likt smultron....
  
 
 

Kommentarer

Postat av: Life by the sea

Publicerad 2017-08-05 21:54:31

Så fint skrivet. Något jag också strävar efter, att livet som en helhet ska var så fint. Oavsett om det är vardag, helg eller semester.

Svar: Tack! Inte helt enkelt men ger livet en djupare mening 💚
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela