När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Together in hope

Publicerad 2016-11-01 10:47:00 i #Gemenskap,

Hej mina läsare!
Jag har alldeles ofrivilligt drabbats av den där vedervärdiga sjukan, Vinterkräk. Under ett dygn mår man så fruktansvärt dåligt att man tror att man aldrig ska bli frisk...och sen ytterligare ett dygn senare är man densamma som innan, möjligtvis några hekto lättare. 
I går var den där vilodagen då man kommit i genom till den andra sidan. Jag ligger timme ut och timme in och bara lyssnar till  min älskade radio från morgonens lokalradio med Mattias Lindholm och company, Eric Blix i P4. Sen bytte jag till soffan och TV:n.
Igår präglades dagen mycket av Påvebesöket. Jag följde hela gudstjänsten och efterföljande samlingen i Malmö. En känsla i mig stärks att vi är på väg emot något, något viktigt. Att fira ekumenisk mässa på detta sätt i gemenskap -  katoliker och lutheraner visar på att mer förenar än skiljer åt och det är med gemensamma krafter vi kommer vidare. Det finns en stor vilja och ett stort hopp att hjälpa, stötta och ge kärlek till varann.
För mig är mycket igenkännande och varmt -  Kyrie eleison och andra olika latinska hymner på latin, de fina sångerna från Taizé, Fridshälsningen.  Kör och musiker är fyllda av en global mångfald och präglar så fint hela vår värld.
Fruktansvärd tillvaro pga krig, fattigdom och naturkatastrofer är vardag för många på vår jord, hoppas att vi genom denna början att hitta en gemenskap i våra olika  religioner kunna bygga broar och skapa en bättre tillvaro för våra medmänniskor.
 
- TOGETHER IN HOPE -
 
Bildresultat för påven lund
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela