När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Juldoften kom in i mitt hus!

Publicerad 2016-11-24 11:24:31 i #personligt,

Igår hade jag en riktigt mysig semesterdag, som innehöll så många goda smultron! 
Framförallt kom juldoften in i huset, jag bakade saffrans bröd - en traditionell adventskrans till söndag, bullar och levar. Medans degen jäste hade jag ett av dagens två rika och fina telefonsamtal, att  samtala i telefon är icke att förringa.
Sedan var det dags att kavla ut  degen och forma till dessa ljuvliga skapelser....
....under tiden strömmade ljuvliga toner i huset, min kära Advents-CD som innehåller alla de psalmer och sånger jag vill höra just nu i denna väntans tid.
Doften spred sig i köket och den första plåten var färdiggräddad! Under gräddningen var det dags för samtal nummer två, hade inte mitt saffransbak kallat på mig så hade vi pratat en lång stund till, en riktig vän!!  Sen provsmakade vi förstås de ugnsvarma bullarna, mannen och jag, Ahhhhhh! 
 
Dagen avslutade med körövning och nu är det de ljuvliga Advent-och Julsångerna som står på repertoaren. I år ska vi till Jul sjunga en av mina favoriter "Koppången" Py Bäckmans underbara text till Pererik Moraeus musik. Det är en sådan där sång som känns i hela kroppen när man sjunger, jag får gåshud över hela kroppen. Att sjunga i kör är alltid underbart, men för mig att sjunga nu inför Advent och Jul är något alldeles extra. Genom att vi dessutom börjar öva direkt efter Allhelgona så känner jag mig i fas med helgerna och de kommer inte huxflux som jag förstår många upplever det. 
 
Önskar nu alla en fin dag, en dag som här hos mig är solig!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lillemmish- mode - inspo

Publicerad 2016-11-24 11:32:01

vilka goda bullarna såg ut :D :D


/Ha en bra dag!
Kolla gärna in hos mig

Svar: Kan intyga att de blev superdupergoda!
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela