När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Det finns saker som ger min själ ro

Publicerad 2016-11-14 10:41:28 i #personligt,

Gårdagen innebar en stor trötthet både i kropp och själ, jag kände mig som en Zombie. Tur att Christoffer kom hem, som såg min situation med näraperspektiv och utifrånperspektiv. Han bär på både klokhet, kunskap och vishet, det gör de alla mina tre barn, men idag var det Christoffer som var på plats. Dagen avslutades på allra bästa tänkbara sätt för mig. Vi var på Temamässa i i Vist kyrka. En mässa som Ungdomsgruppen varit med och förberett och deltog i. Mässan började med att kyrkan släcktes sånär som Kristusljuset och vi sjöng tillsammans i mörkret "Möt mig nu som den jag är" om och om igen....  U till ngdomar gav röst till djupa eftertänksamma texter - från tiggare, människor på flykt, ungdomar mitt i tonåren....Tre tjejer sjöng i stämmor Kyrie och andra meditativa sånger.....Vi tände sen alla varsitt taizéljus och det blev som ett altare i Taizé och ljuset kom åter.....Det lade sig en ro i själen och jag fick dela denna stund med Christoffer som själv var ledare i många år. 

Nu är det åter Måndag morgon och klumpen finns, men genom att skriva ner hur jag känner mig, berätta för de människor som har velat lyssna så håller jag mig över vattenytan, men det behövs inte mycket för att få en kallsup.....I morgon ska jag äntligen få träffa min läkare och jag hoppas att det ska ge något gott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela