När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Ljuvliga Maj!

Publicerad 2016-05-13 17:56:24 i #personligt,

Nu har det blivit ett väldigt långt uppehåll i mitt bloggande och det beror på den underbara årstid vi är i nu. Jag njuter till fullo från morgon till kväll, startar dagen med frukost ute nästan varje morgon, fåglarna gör mig sällskap och jag tar in allt vad naturen bjuder....
Körsbärsträd, päronträd och äppelträd står i full blom och gullvivorna står många och kraftiga i gröngräset. Jag var på en liten visit i Tranås här om dagen och i en park upplevde jag en mångfald av ljuvliga tulpaner, påskliljor och pingstliljor, helt underbart, nästan som i Holland.
Plockade ibland gamla kort här om dagen och hittade ett kort taget för ca 60 år sen. Det är en bild från mitt älskade Frösslunda under höskörden. Mina föräldrar hjälper Viola och Sven som driver ett av de två lantbruken i byn. tänk att så mycket har förändrats under dessa år, idag är båda lantbruken nerlagda och höskörd är något helt annat idag.....
Önskar er alla en riktigt skön Pingsthelg och att ni hittar små söta goda smultron som gör livet innehållsrikt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela