När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Dagen efter......

Publicerad 2016-05-05 20:23:27 i #personligt,

Värme och sol fortsätter att förgylla våra Majdagar. En röd dag idag och därmed ingen tidning, gillas inte av mig, papperstidningsmänniska som är jag är, att det är röd dag är helt ok förstås...Frukosten intogs ute, på baksidan och jag njöt av björkens små skira blad mot den röda husväggen, det finns så mycket vackert att vila ögonen på. På håll kunde jag höra litet svag sång från Gökottan på andra sidan Stångån vid Prästgårdskajen. Själv hörde jag ingen gök så det blev nog en en Gökotta utan gök....men de hade i alla fall tur med vädret!
Ja idag gör sig verkligen gårdagens lilla trädgårdspyssel sig påmint, visste ju det som sagt.....men idag är det vila som gäller. Jag har börjat prenumerera på tidningen Lantliv, tycker att det är litet passande när man bor på landet, sen är ju reportagens värld rätt fjärran från min egen, men den är vilsam att läsa och den ger små inspirerande ideér i alla fall. 
Ja det har varit en dag i vilans tecken och ändå känns kroppen fortfarande mörbultad.....tycker att det är helt obegripligt att det kan kännas så mycket av så litet....det är lätt att tappa gnistan....och vad jag än ska företa mig så måste jag ständigt be om hjälp med en det ena och en det andra........men jag peppar mig hela tiden med att Fibromyalgi är ingen dödlig sjukdom och min kropp bryts inte ner hur ont jag än har, det är mest min hjärna som "feltolkar smärtsignaler"....svårt att förstå hur det hänger ihop.....
Hur som helst så är detta ljuvliga väder medicin för kropp och själ och att äta mat med ett glas vin därtill i kvällssolen vid dammen i vår trädgård är gott nog i kväll för mig. Sista bilden i detta inlägg som jag tog idag inne på Sturefors slottsområde, är en vy ut över sjön Ärlongen som jag älskar så innerligt, längtar till sommarens bad....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela