När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Vänskap

Publicerad 2016-02-24 11:35:41 i #personligt,

Solen lyser och himlen är blå, tidningen är läst och kaffet urdruckit. Snart ska jag ge mig iväg ut på dagens vandring och litet fika ute, idag behövs ingen övertalning.........Senare i eftermiddag ska jag hem till en kär vän och fd kollega. Vi har följts åt på olika sätt i drygt 30 år, både privat och genom arbete. Det allra första mötet skedde på en förskola där vi båda var timvikarier och ja ni förstår, två ordinarie borta ....men redan då kände jag en form av tvillingtänk och vi trivdes tillsammans sen korsades våra vägar på en busshållplats, nya ställen och så hamnade vi så småningom som ordinarie på samma ställe! Våra arbetsvägar skildes åt men vi fortsatte att träffas privat genom åren och sen av olika skäl hamnade vi återigen på samma ställe och det blev tre år tillsammans, tre år som jag får räkna till mina finaste arbetsår, och nu fortsätter vi som vi alltid har gjort, att träffas privat. Jag ser verkligen fram emot eftermiddagens fika, tänk vissa möten är som balsam för själen.... och i glasskåpet står en fin glastomte som är designat av ett gemensamt "gammalt barn" - Sofia Viveland och symboliserar vår vänskap genom åren.
Ja idag är mitt strå fyllt med mogna goda smultron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela