När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Dagen då lutfisken ska intas!

Publicerad 2016-12-27 16:46:58 i #personligt,

Vardag mellan helgerna. Det bjuder på riktigt blåsväder även om vi inte just här har storm. I  vilket fall lyser solen och jag tog idag en sån där skön vandring som stärker själen.Jag förundras av hur solens ljus skapar så ljuvliga naturtavlor, hur ekarnas grå mäktiga kronor är så vackra mot den blå himmlen.
När man sen kommer hem så hettar kinderna och det känns bara så gott i hela kroppen. Då smakar det extra gott med kaffe och hembakat saffransbröd. Sätter på en av mina favoritjulskivor, det är Åsa Jinder som på sin nyckelharpa framför kända och mindre kända julsånger. Ett nytt nummer av tidningen"Lantliv" är som pricken över i!
Ikväll ska vi äta Lufisk, äntligen! Det gäller att ha någon mer som uppskattar denna delikatess vilket inte min man Kent gör (han kommer inta annan fisk i afton) men nu kommer Christoffer och Ellinor hit för att inmundiga denna kulinariska rätt! Till efterrätt har vi traditionsenligt ostkaka. Så som ni förstår kommer det att bli en härlig kväll i denna juletid!
 
Önskar er alla en trivsam kväll med eller utan lutfisk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela