När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Så här på kvällen...

Publicerad 2016-04-21 23:45:05 i #personligt,

Kvällen är sen, men jag fick sån lust att skriva en stund innan jag kryper till sängs. Njuter av leverpastejmackor med vit saltgurka, en delikatess och sen ett stort glas kall mjölk, just nu i detta finns inget godare. Summerar dagen, jag hade en riktigt skön och härlig fikastund med min vän, fick litet goda råd hur jag ska balansera min sjukgymnastik med fibrovärken. Vi vände och vred på livet, pyste ut, peppade och skrattade, en kur livskvalitet helt enkelt. Och när jag gick därifrån kändes det som att jag släppte iväg mina gympabekymmer likt fjärilar i vinden ....
Dagen har bjudit på soligt, men otroligt blåsigt väder, så utelivet har varit minimalt. Tänk att blåst fördärvar kroppen så otroligt.....Passade på att handla i dag och hoppas på en solig och mindre blåsig morgondag. Försöker småpula litet grann i trädgården, i små etapper, litet åt gången. Det är så rofyllt att fixa i landen, höra fågelsången och pausa med kaffe då och då.
Tänk att vi är i slutet på April....de här hemmamånaderna har på något vis gått ganska fort samtidigt som jag har kommit ifatt mig själv själsligt och upplevt dagarna intensivare....det är väldigt länge sen som jag kände mig stressad....det borde fler få uppleva..... Godnatt mina läsare imorgon är det en ny dag och jag ser fram emot morgonkaffet och Corren.
 
 

Kommentarer

Postat av: Jaana

Publicerad 2016-04-22 08:19:57

Hoppas du får en fin stund med pyssel i trädgården , ja, fåglarnas sång är som ett plåster på själen ibland!!!!❤️
Kram❤️ Jaana

Svar: Ja, i vilket fall ska jag vara i trädgården 💚
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela