När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Jag gjorde det....

Publicerad 2016-04-14 15:51:21 i #Härvaro, #personligt,

I söndags gjorde jag något som jag inte trodde skulle hända i mitt liv.... jag blev tillfrågad att läsa ett inlägg ur min Blogg som en del av predikan, och jag gjorde det.......Jag delade med mig av mina tankar kring att göra val och vara tillfreds med dessa, och det innebar att jag delade med mig av nära och personliga delar i mitt liv till människor som jag känner och möter här i samhället.
En vän sa i går att det är mod....och ja, det är det nog, även om jag inte tänkte så förrän hon sa det.....
utelämnar jag mig själv för mycket......nej, jag har delat med mig av det som jag tror har ett värde för andra, Det finns delar som jag inte delar med mig av, det vore som att utelämna dels mig själv men framförallt andra människor, saker som ingen annan än berörda har med att göra.
Att stå upp och läsa om min resa, höra min röst och se människor lyssna på mina ord var starkt och det berörde inne i mig.  Extra starkt var att Linda var där och hon är en del av mig och min resa, dessutom var mitt lilla skärgårdstroll med för allra första gången i Vist kyrka.
Efteråt vid fikastunden kom andras funderingar upp "Är du alltid så där lugn och positiv".....vad svarar man....svaret är nog, följ min blogg där jag skriver om processen i mig själv som pågått i många, många år och kommer att pågå. Positivt förhållningssätt och att leva i Härvaro är skördad frukt av små frön som började gro i början på mitt vuxenliv. Sen tror jag att jag har med mig små gener, kan känna igen mig i  det som berättas om gammelfarmor Tilda, i moster Margit och min pappa. som alla gjorde sitt bästa av situationen och förmedlade en positiv anda till livet i det lilla. En vän sa att hon läser min blogg för att landa själv....jag blev varm <3
 
Hemma i huset hade det andra skärgårdstrollet egentid med Morfar <3
 
Morgonen därpå kom livet på besök i full styrka - maginfluensa i huset (inte jag än så länge) själv har jag på alla sätt och vis försökt att inte bli smittad....
 
Idag  tvättas och saneras det för fullt och vi verkar vara på friska sidan nu. Tvätten får torka ute på torkvindan i solskenet, känns ännu friskare på så sätt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela