När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Några dagar framåt...

Publicerad 2021-03-26 12:37:07 i #Härvaro, #fibromyalgi, #hjärntumör,

Nu har vi hämtat vagnen Råskog från IKEA  och jag är redan helt tagen av hur enkelt allt blev vad gäller kånkandet, så smidigt och snygg är den också. Packar duchspruta och vattenkanna, går runt och pysslar om växtligheten i huset. har med mig vattenflaska, mobil och sånt där som man normalt sett inte tänker på att man går och hämtar. 
 
Däremot är mina fm fortfarande urtuffa, jag har både en rastlöshet och en enorm trötthet som lamslår mig ett par tre timmar, svårt att ligga då det är en oro i kroppen, sen är det som att jag mår bättre, har verkligen ingen förklaring till detta. Vad som skapar oron under några timmar.... men skönt när det släpper och jag känner mig litet mer som vanligt. Sen är min trötthet ganska stor, och jag landar till och från i soffan med jämna mellanrum.
 
I går slog vi till med våfflor på våffeldagen, hjortronsylt och grädde därtill. Det är länge sen vi gräddade här hemma, men järnet stod i ett av skåpen och väntade på att användas. 
Varenda grej som vi kan uppmärksammar vi, för att fylla våra måbradepåer.
Livet är så annorlunda, speciellt efter den senaste omgången, då tröttheten tar stora delar av dagen, men ändå finns det den där känslan av att vad gör vi för positivt idag, behöver inte var så mycket men en liten balansvåg. 
 
 
 

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela