När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Livskvalité

Publicerad 2021-06-16 16:36:07 i #hjärntumör, #personligt,

(null)

Jag har varit sjuk i ett halvår och mycket tankar har åkt fram och tillbaks i hjärnan. 
Jag mår på ett vis ganska bra,  förutom trötthet och hjärnminnet som är litet sådär. Min ork är inte mycket med, men vad jag förstår så är det mesta beroende på mitt cellgift. 
Om nu nästa magnetröntgen ger ett positivt besked så är det väldigt bra! 
Mina elektroder på huvudet har kunnat hjälpa och jag går ett steg framåt. 
Om resultatet inte är bra... då är det att kämpa på. Men det tar vi då, i mitten på juli. 
Nu gäller det att njuta av dagen och livet i sin försommargrönska. Har upptäckt en massa fina trollsländor vid dammen. Sädesärlan matar ungar i fågelholken. Livet är här och nu, jag tappar tråden ibland.... men lyckas fånga upp den i tid! 


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-06-16 21:16:47

🌼❤️🌼kram

Svar: KRAM!
Åsa

Postat av: sandra ledin

Publicerad 2021-06-17 16:10:08

Håller tummarna för att det fortsätter framåt <3
Vilken underbar plats. Där skulle man kunna sitta större delen utav dagen och bara vara :)

Svar: Ja, visst är det fint
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela