När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Hemma

Publicerad 2021-01-14 08:26:13 i #Härvaro, #hjärntumör, #personligt,

Sitter hemma och allt känns helt ok i situationen. Förstår att många har förpassat julen men här har vi den kvar, känns så skönt med alla ljus några dagar till. 
Granen har skjutit skott medans jag var på sjukhuset, det känns som ett gott omen. 

Börjar få klart för mig hur behandlingen går till och med det hur mina dagar kommer vara.  
Känns viktigt att gå upp och sitta i ljusets sken en stund och dricka kaffe och reflektera. 
Sen är det medicindags och frukost innan jag fastar i två timmar. Tar cellgiftet mitt i och så åker vi upp för strålning. Vid 11 är det dags för hemfärd. 
Tar en dag i taget och är glad för varje dag som jag mår bra. 

Igår var det 12 år sen mamma somnade in efter många års liv med alzheimers. 
Märker hur jag för varje år kommer ihåg mer och mer av min friska mamma, som hon var innan det fanns en tillstymmelse till att det var något som var fel. 
Flera år var hon inte sitt rätta jag, men att det handlade om detta dröjde ett antal till innan vi förstod. 
Jag kommer ihåg min harmoniska  mamma på Måltorp, när hon njöt som allra bäst, tillsamman med sin barndomsvän Viola, i blåbärsskogen. Eller när vi var nere vid badbergen och kvällsimmade, efter att hon vid 45 års ålder gått i simskola och vågade simma på djupt vatten - min fina modiga mamma. 

Bilden idag är från en av hissarna på onkologen. Blir så glad av att se dessa bilder. 

                  Fjärilar - Härvaro 
(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela