När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Fredagskänsla, även för mig!

Publicerad 2021-01-22 08:55:40 i #hjärntumör, #personligt,

Fredagskänsla! 
Även för mig, lördag och söndag har jag inga tider att passa och fredagsbakelse till kaffet efter strålningen. 

Att skriva här utifrån hjärtat  och själen gör något bra med mig. Det är den här stunden på morgonen som jag orkar det, sen jobbar kroppen med behandlingen och det är annat som tar fokus i hjärnan. Fram emot kvällen kommer jag tillbaks, igårkväll kände jag mig riktigt "vanlig"  
Nacken är litet besvärlig, vetekudde och smärtstillande, många morgnar. Tror att  jag ligger still och inte rör mig knappt, sover otroligt tungt, och rör mig inte som vanligt dagtid. Det är tvärtom  mot vad jag brukar 🙃

Kom ut på en liten kort promenad i går, på fältet nedanför huset, inte långt, 500m drygt, sen var jag  slut. Dråsade ner i soffan och lyssnade på Mytomanen, upptäckte att jag somnat.. får backa bakåt och lyssna om. 

Ett litet kort på mig själv som jag ser ut  just nu och det har kanske inte hänt så mycket på utsidan som på insidan. 
(null)



Kommentarer

Postat av: Jaana

Publicerad 2021-01-22 11:14:51

Jag förstår din känsla att det känns bra att skriva i bloggen. 🌿💻
Jag gör ju också det, just nu till o från.
Fint att du kan få fredagskänsla m att få vara utan tider.
Fika, är Aldrig fel 🍰☕️🧁☕️🍰🧁mums
Fin bild på dig vännen❤️ 👏 även om din promenad blev 500 m så är det 500 m, BRA!
Ett par steg är också bra, allt är bra , du känner och gör det som känns ok.
Om det inte går,,,,öppna fönstret och släpp in lite luft och låt det vara så.♥️
Kram ✨♥️✨🥰✨♥️

Svar: Idag är en fin dag, känner mig glad och mår bra 🤗🌷😍
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela