När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

En liten bit på väg

Publicerad 2021-01-16 13:21:51 i #Härvaro, #hjärntumör, #personligt,

Lördag och ingen strålning, men går upp för att äta, dricka kaffe och ta mediciner. 
Det är så många mediciner 6 + cellgift och så de där som man tar vid behov... 
...så utan något i magen känns risken stor för magproblem. Sen att inte dricka kaffe förrän klockan 11, det är nog värst, just nu känns det som bland det viktigaste av allt att få en mugg nybryggt på morgonen. 
För sen är det ju fasta som ska ske på samma tid som alla andra dagar, mellan 9-11 ... så krävs en ordentlig schemaläggning för att få in allt, och ändå blir jag helt snurrig...
.... och sen tider för prover, blodtryck... måste fixa en almanacka enbart för detta snarast möjligt, så att jag kan lägga det sidan. 

Igår firade vi fredag och köpte hem bakelser från Linds café som har ett fik på onkologen. Sen bryggde vi kaffe, tände ljus och åt Budapestbakelser. 
Sen kommer eftermiddagen med trötthet när kroppen tar hand om tillfrisknandet, själv lyssnar jag på "Mytomanen" 
Nu när behandlingen är igång så är jag lyhörd för när det är dags att vila. 

Igår var det tulpanens dag, satt litet i bilen hem och grämde mig att jag inte fått till en bukett hemma, men man utmanar inte karensläget. 
Men så kommer ett blombud från sygänget, som inte syr, med ett fång tulpaner och en hälsning. Det känns fint! 

(null)




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-01-17 11:28:13

Kramar om ♥️
Jaana

Svar: ❤️❤️
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela