När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Cortison ger falsk kraft...

Publicerad 2021-01-28 08:49:31 i #Härvaro, #hjärntumör, #personligt,

Med mycket cortison i kroppen blir man falskt pigg, men det resulterade i en kalasgod lyxkålpudding bl.a 

Det är så skönt när man ändå känner sig bättre, dvs att när jag mår bättre... så är det ju utifrån hur läget är. Innan detta så var ju min kapacitet utifrån min fibromyalgi.... 

Det är så skönt att känna den där lusten i kropp och knopp, när man vill göra saker och inte bara kämpar att ta sig upp från soffan till att gå på toa. 

Igår började håret falla litet från strålningsstället, tänkte att jag skulle vakna med en bädd av hår på kudden. Det sitter kvar ännu, är väl litet skillnad på när det faller pga Cellgift. Frisörbesöket blev ju uppskjutet, ska dit i morgon. Handlar mest om att inte tappa för mycket innan peruk kommer. 
Men även sånt löser sig tänker jag. Efter alla gårdagens berättelser jag läste utifrån "Minnet av förintelsen"så får jag perspektiv på om en peruk kommer i tid eller inte. 
Beställde vårblommor mm och så litet pelargonsticklingar. Spännande, jag gav henne fria händer på Blomstertorget att plocka ut litet udda varianter. 
Ta hand om er och var här och nu ❤️
En bild på mina kompisar i väntrummet vid strålningen 

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela