När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Nu är det bättre, så skönt

Publicerad 2021-02-03 07:53:34 i #Härvaro, #hjärntumör, #personligt,

En fin morgon. Redan i går kväll kändes det bra. 
En höjning av cortison är nog vad som behövs, svullnaden gör mig klart sämre, vilket är förståligt. Nu ska jag ha högre dos hela tiden och förebyggande antibiotika. Hög cortison ger negativa följder ex en form av lunginflammation och immunförsvaret är nu lika med noll. 

Var på ultraljud av hjärtat igår. Mitt hjärta är bra, riktigt bra, tjoho! 
Jag har ett litet blåsljud som är ofarligt. Det bultar och slår, inga förkalkningar och klaffar som fungerar.
Mäktigt att se hjärtat på skärmen, vilken teknik vi har!
Stoppar ner litet mer i min positiva ryggsäck. 

 När vi kom hem är det traktorplogat upp till huset. Ringde till han som har hand om det mesta i Sturefors, Markus, i Måndags. 
Kände att det blir bara för mycket för Kent, jag är rädd om honom. 
Självklart, det löser vi! 
Så kommer Alex från Frösslunda och fixar. 
Litet mer i positiva ryggsäcken. 

Igår var det Christoffers dag. Min lille minsting som är vuxen och löser livet på ett klokt och empatiskt vis, finns där i alla lägen. 
Naturmänniskan som ger sig ut på egna färder med sin kajak, stormkök och kikare. 
Han älskar att laga kulinariska rätter, maler och brygger morgonkaffet  till sig och sin Ellinor. Dessutom en baddare på datorer, han som lärt mig. 
Startade när jag skulle logga in på en dator i samband med en utbildning. Han fem år, ligger på sängen bredvid och säger: skriv tre upp och nervända Mc Donald. ... med andra ord www på den vägen är det. 

Nu har lökarna börjat slå ut från Blomstertorget, så härligt! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela