När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Dagens smultron!

Publicerad 2016-10-26 10:44:09 i #personligt,

Vilken härlig känsla att vakna till en dag då regnet inte strilar! Det har varit precis snudd på frost här och solen tränger igenom bitvis när jag hämtar tidningen.
Så mycket vädret påverkar oss, kanske för att vi har våra årstider.....Varje årstid har ju sin charm, men jag kan inte påstå att jag gillar dem alla. Visst finns det dager på hösten och vintern som är fina och trivsamma precis som den unerbara våren och sommaren har sina trista och otrevliga dagar. När man lever med denna Fibro så blir vädret ännu mer betydande för välbefinnandet....för egentligen så kan alla, iallafall de flesta dagar vara sköna att vara ute, det är bara just det där att man har möjligheten att gå ut vid rätt tillfälle när kroppen är i fas...
....och fibrokroppar har inga scheman precis ;)
Blåst och kyla tar också energi på samma sätt som kraftansträngning....så att streta framåt i blåst, skrapa frost på bilrutan och pulsa i snö, ja ni förstår varför jag känner som jag gör. Och bara tanken på en råkall novemberdag gör att min hjärna spelar mig ett spratt och värken tilltar. Så det här att mentalt jobba med positivt fokus är extra viktig denna årstid. Se små smultron mitt i allt det kalla, mörka och bistra....
 Och vet ni, utanför fönstret har jag en stor rönn och fåglarna har ett dignande bord av bär! Det är en fröjd att sitta vid datorn och se denna måltid, ett av dagens smultron!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela