När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Lycka

Publicerad 2015-12-31 16:50:21 i

Lycka........har upplevt lycka senaste dygnen på olika sätt och gemensamt är att de för med sig en sån skön rofylldhet i min kropp. Från att ha varit däckad i förkylning, sakta komma tillbaka till verkligheten...Hämta tidningen, upptäcka att det är skönt att vara ute, att solen faktiskt värmer i lä på verandan <3 uppleva en pirrande lyckokänsla, att bli litet sugen på, ja varför inte, en kopp kaffe i solen!
Lyckan att ta den där första prommenaden, litet längre än brevlådan, titta mig omkring, se hur vackert det är omkring mig, upptäcka att jag trots allt gillar ett snölandskap.
Inne i stugvärmen hettar kinderna, värmer litet god glögg, har en favorit :) sätter mig och läser senaste numret av Allas som låg i lådan - livet har återvänt!
Lycka som är större och mycket mer ofattbar, är den ljuvliga känslan som infinner sig när jag pratar med min dotter. Vi pratar igenom lilla skärgårdstrollets intåg i livet, jag har ju inte träffat henne än pga den eländiga förkylningen :( Så nära vi är.....då plötsligt hör jag genom telefonluren ett försiktigt skrik,ett skrik till litet mer kraftfullt, någon talar om för mamma att nu, nu vill jag ha mat! Och den känslan som jag känner när jag hör hennes röst för första gången - det är Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela