När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Nu är jag här

Publicerad 2021-01-12 15:21:49 i #hjärntumör, #personligt,

Nu är jag här. Inlagd för observation när behandlingen startar ifall att det blir en svullnad eller något annat som det är bra att vara på rätt plats för. 
Jag har tagit min första cytostatikatablett. 
Sitter och lyssnar på musik, just nu "Morning has broken" om tjugo minuter ska jag ta hissen ner för att stråla. 
Det tittar in den ena och den andra och som sagt, behöver inte tänka, det är skönt. 
Och nu har jag haft min första strålning, känns bra att allt är igång. 
Solen strålar och det känns som det är rätt väder denna dag. 
Solen ger kraft och visar vägen, likt ett gång med smörblommor som förgyller trappen en försommardag. 

(null)




Kommentarer

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2021-01-12 15:41:58

Så fint att behandlingarna är igång och att allt känns bra för dig <3
Tryggt att de håller koll på ev reaktioner.

Svar: Känns skönt, eftersom jag hade ett epilepsianfall precis när de upptäckte tumörerna.
Det känns bra, ska ta ta mig igenom, inget att vänta på!
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela