När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Härvaro

Publicerad 2021-01-24 11:18:37 i #Härvaro, #hjärntumör, #personligt,

Det är verkligen Härvaro som gäller. Idag vaknade jag med värk i hela kroppen. Får se om panodil räcker, Annars får det bli den där morfintabletten..... 
men gillar det inte, morfin känns obehagligt men jag är i en annan situation nu och Ipren mm är portförbjudet under behandlingen. 
Börjar även känna av strålningsområdet, litet vagt, som en slags diffus värk, hetta och svullnadskänsla, så nu vet jag var de strålar. 

Oavsett så hade jag en fin lördag med en liten utflykt. Följde  med Kent för att hämta ännu ett lass ved. Bara att åka iväg i bilen i soligt väder med äggmackor i fikakorgen - så härligt. 
Gick en liten kort sväng men landade i bilen rätt snabbt, men att byta miljö gör mycket för sinnet. 

Sen var det litet halt att komma där ifrån, på hala vägar... 
Det kom ett par och hjälpte till att skjuts på. 
... jag kan inte rå för det... 
...de hjälpte till och sen fick de  syn på mig i bilen...
.... varför sitter hon där och inte hjälper till.....tänkte de säkert... 
Drt är så konstigt att inte göra något... Kent tänkte inte på att säga något, för honom var det självklart att jag inte skulle ta i.. 
...och det spelar ingen roll, det är min  känsla att bara sitta där.. är så tvärtom mig själv.. och jag vet att det är mina egna tankar som stökar runt... livet är annorlunda helt enkelt.

Det är en del av att jag vill att folk ska veta, vilket inte egentligen behövs. 
För mig har det betydelse varför jag inte är som jag brukar eller beter mig på ett sätt som inte är det som är normalt för mig... 
En del människor bryr sig inte alls, och bara är som de är... men jag  har fortfarande en bit kvar i mitt sargade förflutna, jag vill inte bli missförstådd... vilket jag som sagt har blivit litet för hårt i vissa lägen som präglar mig ännu inser jag.. 
.. det är inget som någon bara kan säga strunt i det, det är en känsla som jag har och som jag själv jobbar med. 

Osvsrtt detta var dagen var så skön och mysig. 
Blev sen väldigt  trött när jag kom hem, men vad gör det, när själen är nöjd! 
Idag är det som sagt inte på samma vis och så kommer det vara, ännu en gång HÄRVARO och njut när det går, det tankar för nästa dag. 

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela