När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Grenar på granen

Publicerad 2021-01-27 07:19:30 i #Härvaro, #hjärntumör, #personligt,

Nu har jag gjort hälften av strålningarna, det går sakta framåt. 

I söndags blev jag ju litet sämre. Började känna som jag hade början till bihåleinflammation och märklig känsla i området, även synen kändes påverkad på vänstra ögat. 
Det blev kontakt med läkare i måndags och medförde en höjning av cortisonet, ett antal tabletter. 
De misstänkte det man kallar för hjärnödem, svullnad, vilket beror på strålningen. 
Fick avskriva frisörbesöket då jag mådde alldeles för dåligt i måndags. Men gårdagen var litet bättre och ok idag, så läkaren diagnostiserade nog rätt.

Igår var jag på VC och kollade av blodtrycket, och det var bra, efter höjning även av den medicinen ihop med biopsin. Man får va glad för det lilla. Även nacken har hållit sig lugn de sista dagarna. 
Det är skönt att skriva om turerna här så kan man ha andra samtal i andra sammanhang. 
Litet smultron måste det ju bli även här. 
Idag ska jag ringa in en beställning av vårblommor och innepärlhyacinter från Blomstertorget som vi hämtar ut i morgon. 
Granen har vi kvar. Tanken var inte så, men vi orkade inte och jag skrev på FB och alla svar tog vi som att vi mår bäst av att ha den kvar ett tag till, Kyndelsmäss infaller på Christoffers födelsedag, och då har ljuset knaprat in en bra bit dagen från båda håll. 
Det är inte skott längre, det är grenar, sa Christoffer när han såg bilden. 

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela