När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Körsång = glädje och välmående!

Publicerad 2017-09-03 19:01:00 i #Gemenskap, #Härvaro,

Septembers första helg började med sommar och övergick till höst. Jag har tillbringat den med ett härligt gäng körsångare, en uppstartshelg på den underbara stiftsgården i Vårdnäs.
Här landar man så lätt, allt är enkelt och avskalat på ett estetiskt sätt, det bjuds på härliga måltider där grönsaksbuffen är något utöver det vanliga,sen tillbringas tiden med lagom varvning av sång och mat/fika. Lördagen slutade med en fin sommarkväll och jag satte mig på bryggan. Jag fångades på bild av Ragnhild som gick förbi "det ser så härligt ut"
och det var det, jag samlade mina egna tankar och intryck av dagen och njöt i kvällssolen.Det är viktig tid för mig i alla sammanhang att stanna upp, vara med mig själv och låta tankarna flöda, att vila i stunden. Det är så jag hämtar kraft för att klara mitt liv med fibro. En sån här helg är så rolig och något jag inte vill missa, men även när allt är positivt och njutbart tar det energi och kraft, det liksom både fyller på depåerna och tömmer dem på samma gång. Jag känner det inte i stunden utan det kommer smygande, men genom att ge mig sådana här små stunder av egen härvaro blir det i slutändan positiv övervikt!
 
Senare drog regnet in och söndagen bjöd på ett höstigare väder. Vi arbetade med drama inför att vi i höst ska sjunga musical, Luthers ungar.  En härlig dramapedagog kom och vi gjorde en massa dramaövningar som en del i detta. Drama har vi olika tankar inför, själv har jag hållt på litet i olika sammanhang, både för min egen del och i arbetet med barnen. Jag gillar det mer och mer och ser fram emot hösten med spänning och glädje. Utmaningar är viktigt för mig, att stimulera hjärnan och testa mina gränser på olika sätt, men med full respekt att vi är olika och känner olika inför detta. 
Välhemma nu så är jag riktigt trött men glad i varenda por och ser fram emot onsdag då jag träffar mina sångarvänner igen!
I kväll ska jag njuta gott till kvällens avsnitt av Saltön, den serien gör mig så varm och glad, speciellt den här sista omgången!
Ha det gott!
Åsa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela