När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Advent för mig är.....

Publicerad 2016-11-28 11:41:58 i #Gemenskap,

Min kropp säger att helgen var ett segertåg! .......Ni vet Lasse Winnerbäcks textrad om konserten där gitarren flitigt spelades på....."Mina fingrar säger att Linköping var ett segertåg".....Med andra ord att göra adventsmysigt, sjunga i kör och adventsfika med familjen tar ut sin rätt och det får den göra, känner en innerlig glädje inombords av att ha firat Första Advent som lasse beskrev känslan av en lyckad genomförd konsert.
Jag började dagen i med att tända första ljuset i den mörka morgontimmen
Adventsgudstjänst med alla de välkända psalmerna och min kör framförde Det susar genom livets strid och "Advent" Huden knottrar sig, jag blir så berörd denna gudstjänst, kyrkoårets första. Det är nog just denna som bidrog litet extra till att jag började sjunga i kören.
Jag var på många Första Adventsgudstjänster under barnens uppväxt, tårar trillade av starka känslor när vi sjöng Bereden väg och Gå sion din konung att mötas.
När jag står i körgemenskapen och vi fyrstämmigt brister ut i Hosianna, det är en känsla som jag inte finner ord för.
Vi åkte sen hem till dotter Linda med familj och adventsfikade, även den ene sonen, Christoffer med sambo kom dit och vi hade en eftermiddag fylld av familjegemenskap, hade så gärna haft den andre sonen där, men har leksand hemmamatch så har de och dessutom vann de efter förlängning!
Loke höjde ögonbrynen när jag började sjunga "Låt det brinn-a, låt det brinn-a, ljuset i Advent" Ja han har också fått musikens kraft i sig!
En härlig eftermiddag för många, Christoffer fick leka en rejäl stund med Lokes radiostyrda lyftkran, han själv fick ju aldrig någon när han var barn....och Julia fick en pratstund med sin morfar, de diskuterade viktiga saker....
 
Nu tar vi oss an denna vecka och hoppas på ett positivt beslut angående min sjukpenning.
Önskar er en fin dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela