När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Att fira jul i ro och frid

Publicerad 2016-12-26 16:45:29 i #Gemenskap, #personligt,

Annandag jul och idag har vi en "bara varadag" Vi har haft en riktigt fin jul med familjen. Ännu ett år har min pappa varit med och doppat i grytan, vi har fått vara med i barnens julaftonspirr och julklappsrimmen lever vidare i familjen.
 Jag blir bättre och bättre på att prioritera, jag kan inte göra allt jag vill men vissa saker har mer betydelse för att jag ska få julefrid - som ett fat med julapelsiner.......
 .... julgrupper
....lyssna till hela Bach Juloratorium en gång under julhelgen.
Jul är för mig att känna frid inombords, njuta med alla sinnen och det gör jag.
 
I år kom David några dagar före Julafton. Han fixade , donade och övervakade skinkkoket. De är guld värda våra älskade barn, stöttar och finns till. David och jag har sen några år gått på midnattsmässa tillsammans. Ett fint sätt att avsluta Julafton och börja Juldagen på.
Vi har också haft födelsedagsfirning, vårt barnbarn Julia fyllde ett år igår, Hon är en av våra solstrålar som sprider så mycket glädje och kärlek omkring sig. Tänk när hon står och dansar i takt till Pappa Patriks gitarrspel eller när hon lägger sin lena kind mot min och bara vill gosa, då fylls mitt hjärta av innerlig värme.
Vår andra solstråle är hennes undrebara storebror Loke. Igår hade han arrangerat en fin traktorentré till födelsedagskalaset. 
Så mycket kraft jag har fått genom dessa två trollungar denna tuffa höst!  Att få var med dem eller att via bilder mm ta del av deras dag är det absolut bästa som finns och så välgörande när livet inte flyter på. 
 
Önskar er nu en fin kväll och ta tillvara de små guldkornen, det är ofta de som ger livet mest ro och frid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela