När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Ett underverk

Publicerad 2015-12-28 11:05:37 i

Denna julen har verkligen innefattat livet! Vi firade en riktig familjejul med alla våra barn, vårt skärgårdstroll och min älskade pappa tillsammans med skärgårdstrollets farfar,farmor och farbröder. En spännande Julafton då vi alla väntade på en liten trollbebis, Skärgårdstrollet skulle ju bli storebor......Vi gjorde allt som hör dagen till med morgonmys, dopp i grytan, Kalle Anka, Tomte
och som avslutning en Midnattsmässa tillsammans med David.
En kraftig förkylning tog sakta överhanden i min kropp, sov en orolig natt....vaknade till vid några tidpunkter då jag i efterhand vet att Lindas värkar började, de åkte in osv. som mamma är man liksom med i själ, hjärta och kropp, det var så jag själv kände ett värkarbete. En orolig, snörvlig juldag när jag inte kunde komma till ro med någonting..... Och så vi 17-tiden kom samtalet, ännu ett litet skärgårdstoll har kommit till vår värld. Det går inte riktigt att beskriva alla känslor som strömmar genom kroppen, man älskar detta lilla knyte sååååå mycket genom att se den första bilden på detta lilla underverk och sen första bilden på när Storebror sitter med Lillasyster i sitt knä, livet är såååå fantastiskt <3 Tänk att vi har det så fantastiskt med denna teknik när den används på ett värdigt sätt - att få vara så delaktig genom bilder och små filmsnuttar där den lilla fina ligger och tittar in sin nya värld, sluter sina fingrar om pappas finger. Att kunna smsa och småprata via chatt med dottern litet då och då <3 Nu är det bara denna envetna förkylning som ska försvinna så att jag får lukta, känna den lena kinden, uppleva att mitt finger sluts av en liten hand....

Kommentarer

Postat av: Jaja

Publicerad 2015-12-28 16:48:09

Blir så rörd av ditt inlägg ,,,, så fint du beskriver dina känslor!!
Kram jaja ❤️

Svar: Tack fina <3
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela