När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Ett kaos i kroppen som till slut fick en lösning.

Publicerad 2021-04-22 12:29:05 i #hjärntumör, #personligt,

Det är mycket som hänt i min lilla kropp, ... ja den känns liten, när inget stämmer. Jag höll på att fullständigt bryta i hop av att vakna med ångest som bara eskalerade och sen avtog på em och kväll och ständig " lågtemp" runt 37.5 och så trött konstant!
 
På torsdagen efter påsk fick jag kontakt med min läkare som började snabbt arbeta för att hjälpa mig och varför jag mådde som jag gjorde.
Det visade sig vara en tablettkrock - en liten usel tabblett mot illamående krockade med en tablett jag ätit sen 20 år tillbaka. Han tog bort de båda jag hade och letade reda på en ny.
Jag mådde efter några dagar klart bättre, febern försvann. 
Men så var det dags för nästa cellgiftskur och då hade den nya tabetten inte samma kraft att ta bort illamåendet och jag kräktes hela natten.
Litet samtal och en jourläkare läste in sig på tabletterna och tänkte att det ena skulle funka. Det gjorde det, tack och lov. 
Nu är jag ett par dagar in efter andra kuren cellgift, jag börjar så sakteliga känna mig kanska ok. Det betyder ok enligt min behanhandlingsmående. mycket vila och litet mer sugen på mat. 
 
När jag tänker tillbaka så känns det som ett stort kaos i min kropp den senaste månaden och även innan, tog illamåendetablatten litet sporadiskt, vilket med facit i hand inte var bra. 
 
Må det bli till det bättre nu!
Mina pelargoner som jag övervintrat och planterat om står i blom nu, tycker jag visar på något positivt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Hans och Berith Eneroth

Publicerad 2021-04-22 18:39:14

Kära Åsa!
Varmt tack för Ditt inlägg! Det berör oss verkligen! Vi förstår att Du för en kamp mot sjukdomen. Livet känns väldigt underligt ibland. Vi är sköra och drabbas av än det ena eller andra. I vår (Berith och jag) ålder är ju sjukdomar och div. åkommor allt vanligare gäster. Nu ber och hoppas vi att Du ska bli allt bättre! Vi får hoppas och tro att vi ska få sjunga tillsammans igen i vår kyrka! I åratal har det varit den stora glädjen i våra liv. ”Som Din dag är skall Din kraft ock vara”.
Gud Välsigne Dej!
Dina vänner Berith och Hans 🎶💒🎶🙏⚓️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela