När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Det går att äta semlor på lördagar....

Publicerad 2017-02-12 11:46:54 i #personligt,

Så är det Söndag förmiddag igen. En vecka har passerat och nog sjuttsingen blev jag förkyld, blev ju nyss frisk...behövde dock inte stanna hemma, men krafterna sinar snabbt och värken blir värre som alltid vid sjukdom. Då är det prioriteringsläge och hemmatiden är mycket vila.....
Lyckades ta mig fram till fredagen och med vetskap om att få sova ut fick vi till en mysig kväll. Blev så sugen på räkor, så det fick det bli, enkelt och gott!  Fyllde på med avocado, oliver, brieost, bröd och en liten god sås på röd rom, rödlök, örtkrydda  och creme fraiche. Vi fyllde glasen med vårt vita favoritvin och helgen kunde börja!
Lördagen innehöll mycket för att vara mig men krafterna återvände och det kändes så skönt. Starten är ju självklar med Melodikryss och en brunchfrukost. Lyckades få till krysset med litet googlehjälp, är ju en slags kunskap det med, att söka på rätt ledord. Jag skickade in det som alla andra lördagar, vinsten har dock inte kommit än, vi är ju några tusen som skickar in....
Fikadags hos min pappa. Han var så otroligt sugen på semla....han som aldrig brukar äta före fasteperioden och endast på tisdagar ville nu absolut att jag skulle köpa med mig det.
Är man nu Linköpingsbo så är det en särskild semla som gäller, nämligen Lasses Semla i Vidingsjö. Lasse själv sålde ju butiken Lasses Livs i Vidingsjö och....ja ni förstår...... semlan, hur skulle det gå med den.......
Men nu kan vi andas ut, Lasse har gett recept och goda råd till en liten Brödbodsfilial och igår köpte jag de första och.......underbart goda! Vi njöt, både pappa och jag, lär nog bli ett antal fram till påsk.
Hemma igen var jag "socialt stöd" till min man när han sågade och baxade hemma på torpet. Jag gör litet runt ikring som min fibrokropp fixar, men det är så skönt att vara ute och så orkar ju mannen mer om jag är där....Vi gick inte in förrän vid fem-tiden och helt underbart - Det var fortfarande ljust!!!!!
 
Det är hopp om en nalkande vår och jag har köpt en liten kruka med små pärlhyacinter till köksbordet, ack så ljuvliga!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela