När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

HÄRVARO - berikar livet!

Publicerad 2017-08-13 10:13:54 i

Idag är det litet mer sol och mer vind. Första muggen kaffe har inmundigats på sommarverandan. Försöker verkligen vara i stunden, se augustis färger som är litet friskare idag efter nattens regn. Hålla tankarna borta från att sommarens dagar minskar...
 
...så HÄRVARO - Mitt ledord! Att vara i stunden och ta det som det är, att kunna se smultronen i gräset. Det var en nödvändighet för mig för att inte fastna i ett grått hjul där värk och trötthet styrde tillvaron. 
 
Just i stunden är det oftast helt ok, jag har verkligen övat på att ha fokus på här och nu. Det som varit går inte att ändra  och i morgon blir bättre om jag inte har byggt upp oro eller för mycket förväntningar, livet är hela tiden föränderligt.
För mig har det blivit lättare att leva med fibromyalgi på detta vis. Det har minskat min stress, tagit bort mycket besvikelse över det jag inte orkat eller kunnat pga värk. Livet är otroligt innehållsrikt även i det lilla och vardagliga, det svåra är att upptäcka och få det att berika och ge tillfredsställelse. 
Ordspråket, inget ont som har något gott med sig, känns som att det stämmer in på mig. För det är min diagnos som tvingat mig till att förhålla mig på ett särskilt vis och det har vidgat mitt liv så mycket. Om en stund ska jag tillaga äggröra, rosta litet bröd och njuta av ännu en söndagsfrukost på Måltorp, min plats på jorden!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela