När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

En alldeles särskild dag......

Publicerad 2016-10-25 11:52:53 i #personligt,

En dag bland alla andra , men för mig är det en alldeles särskild dag för idag ska jag arbeta 50% för första gången och jag känner mig så glad. När min resa började för ett år sen, då jag fick trappa ner tills jag blev helt hemma i början på februari trodde jag på fullt allvar att jag aldrig mer skulle kunna arbeta i mitt yrke alls....men efter en lång vila och ett ständigt sökande efter smultron i vardagen och diverse kroppsliga insatser så är jag tillbaks!!!
Att arbeta med de små får jag släppa och det pågår ett letande efter tjänster inom skol/fritidstjänster dock inte 100%, där får jag inse att det går inte, men en liten förhoppning att jag skall klara 75% i alla fall. Så efter Söndagens fina Jazzmässa som blev helt fantastisk!!!
 -tog jag en semesterdag, åkte till de goa skärgårdstrollen och njöt som bara den. Fortsatte till nästa goding, Christoffer, den yngste sonen som precis tillsammans med sin Ellinor flyttat in i en tvåa. Där blev jag bjuden på hans hemlagade Lasagne, han kan verkligen laga mat den mannen! Så nu förstår ni att jag är laddad med positiv energi för att åka till jobbet idag! 
 
Du som hittar in i bloggen nu, gå gärna bakåt och läs om min Smultronresa som pågått långt längre än det sista året!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela