När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Redo för nya äventyr!

Publicerad 2016-11-19 12:00:08 i #personligt,

Tänk att det börjar ljusna, än är inte alla pusselbitar på plats, men jag känner förhoppning och tror att framtiden vad gäller arbete finns för mig! Såg dessa rader i tidningen igår morse och tänkte, byt ut namnet och fotbollen så skulle det kunna handla om mig.
Det finns en tjänst för mig som resurs för ett barn i en förstaklass och fritids. Har arbetat i en liknande tjänst tidigare och jag tror verkligen på det här. Jag vågar faktiskt prova 75% , en nödvändighet för att få tjänsten och jag hoppas innerligt att det ska fungera. Vilken resa......men ganska exakt ett år efter att jag valde att släppa taget och kasta mig ut i sjukskrivning och rehab så börjar min nya resa! Vi firade med bubbel igår kväll och det känns så gott in i själen att få denna möjlighet. 
Den senaste månadens ångest och vånda börjar lägga sig....än återstår att se om höstens sjukskrivning blir godkänd men nu finns en plan och jag kan arbeta 75% redan från 1:a December om det behövs, de flesta dagarna i December har jag semester så de få arbetsdagrna ska jag nog fixa. Det har varit så tufft och jag är så evigt tacksam för all den värme, omtänksamhet och stöttning som mina kollegor på "The early morning street" gett mig. Den förskolan kommer alltid finnas i mitt hjärta, den har något alldeles speciellt!
Något som jag kommer ta med mig från denna sjukhistoria är hur viktigt det är att få ett mänskligt och respektfull bemötande och  hur betydelsefullt det är att bli bekräftad i de känslor man känner som svallar hit och dit.  En dag kanske det är jag som möter en som mig och då kommer jag ha med mig denna erfarenhet. 
 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2016-11-19 16:36:08

Å vad roligt! Och spännande med ett "nytt kapitel" :) helt rätt att fira med bubbel!

Svar: Ja eller hur 😍
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela