När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Jag är ingen soldat.....

Publicerad 2016-11-11 09:26:31 i

Godmorgon! Uppe tidigt som har blivit vanligt sista tiden, inte för att jag är utvilad utan för att jag kan inte somna om, det snurrar alldeles för mycket i mitt huvud och då är det bättre att gå upp och byta fokus,
Hittade nästan inte smultronet igår, ett litet omoget kart...det var en kille som snabbt slöt upp, ville sitta vid mitt mellisbord och vara vid min sida....
Fruktansvärt trött efter mina knappa fyra timmar var jag sen på stan , en inplanerad fika som jag inte ville dra mig ur. Vi var på Babettes fik, det var på gränsen att samtalet runt fika bordet tog mer energi än gav.....men jag fick äntligen seLasse Winnerbäcks "Nyponet" på sin plats, var ju på plats i våras när priset delades ut till detta underbara fikaställe i vår och Lasses stad.
När jag fick se det ståta över en grå pinnsoffa och äta en underbart god macka med brieost, valnötter och honung då mognade mitt smultron och en text av Lasse dök upp i mitt huvud..
 
."jag är ingen soldat,
har inga vapen att ta till,
inget korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
jag tänker inte så"


Känner att textbiten belyser min känsla, Jag skriker och domderar inte, jag är inte sån, men att inrätta mig i ett "led" och göra det andra säger att jag ska göra.....jag fungerar inte då, jag tänker inte på det sättet, jag tror inte på en sån värld, så jag kommer inte stå still.......
Den gav mig förnyad styrka att komma vidare för att landa på ett ställe där jag fungerar även jag började mitt liv längs en längs en bäck och det var nyponbuskar, hela vägen nyponbuskar och tillslut blev jag också den jag är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela