När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Fredagskänsla!!

Publicerad 2016-11-04 17:11:05 i #personligt,

Fredagskänsla, tänk att det är så underbart att känna fredagskänsla! Efter att ha varit hemma det sista halvåret, är det vissa saker som man saknar litet extra mycket. Alla dagar blir så lätt lika när man är ofriviligt hemma en längre period.....Den där känslan att imorgon,,,då ska jag sova länge....men när man kan sova ut alla morgnar så tappar det sin tjusning till sist och jag märkte successivt att jag mer och mer strukturerade mitt liv för att få nyanser, men känslan ville inte riktigt infinna sig ändå...
Men idag kom den med full bravur! Redan i morse när jag kämpade att ta mig ur sängen så fanns den där, fredag, YES! Det blev en trivsam och mysig fredag på jobbet med fredagskaka, förstås! Tog en sväng förbi Eholmens köpcentrum på hemvägen...  flanerade runt inne på Lindex och gjorde ett sånt där kap, som det blir när man inte planerat köp över huvudtagetdet är 2 för 1, vilket resulterade i 3 tröjor och en fin halsduk! Köpte med ett gott vin till laxen, en favorit som vi ständigt återkommer till och det är inte särskilt dyrt heller!
 
 
Ser fram emot kvällens program i ettan då Lasse Winnerbäck är gäst hos Tomas Andersson Wij, Akustiskt, precis som på spelningen jag var på tidigare i höstas. Vilka underbara texter han skriver den mannen,  perfekt avslutning på denna fredag i November. Litet rött i glaset, spraket från vedspisen, tända ljus och jag kommer att njuta.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Fröken Rödlök

Publicerad 2016-11-04 17:29:11

Känner igen det där, vill så gärna känna den där känslan när fredagen kommer, men vart sjukskriven sedan några veckor och kommer vara några månader till pga skada och snart operation. Då är det som du säger, man ser fram emot sovmorgon men när man får det varje dag tappar det sin tjusning. Jag längtar tillbaka till jobbet!

Om du gillar smycken så har jag just nu en giveaway i samarbete med cocoo.se i bloggen - kika gärna in och delta du med! http://mizca.se/giveaway---smycken-27603679

Svar: Ja, det är mycket man tar för givet och man omvärderar en del under en sån här period.
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela