När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Dags att gå ur bubblan!

Publicerad 2016-11-17 11:51:24 i #personligt,

Nu har jag ventilerat mitt dilemma med allt från läkare, vänner, chefer, kollegor, familjen....skrivit och skrivit och skrivit igen...det blir ett sätt att bearbeta och gå vidare genom att se mina ord och tankar i skrift. Det får mig att se saker med ett utifrånperspektiv och gör så att jag inte fastnar. Nu har jag gjort det jag kan!
Nu försöker jag släppa detta fokus och gå ut ur denna bubbla för ett tag. 
Dagen bjuder på ett fint väder och jag ska verkligen försöka göra det bästa av situationen på arbetet i em. Som jag tidigare skrivit så är det inte barnen orsak till mitt mående och de har rätt till personal som är där i Härvaro, ser, lyssnar och ger pedagogiska nycklar vid behov.
Jag fick berättat för mig genom en vän vad en annan vän och fd kollega uttryckt spontant och det bär jag med mig idag!
Åsa är som tre förskollärare tillsammans!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela