När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

En dag i mitt liv....

Publicerad 2016-05-03 21:04:22 i #personligt,

Nu har det gått några dagar med rikt innehåll. Vi har haft två av våra barn, goa skärgårdstroll och en fin hund vid namn Ronja hos oss i helgen. All min energi och fokus har ägnats dem och det är inte svårt....
Idag har all fokus varit tillägnad mig själv och mina helt egna behov. Det är precis så det är i ett Fibroliv, men jag vet att så här är det och då fixar jag det, ser till att det inte är något inbokat de närmaste dagarna. Vädret har gett mig bonus denna gång och vilan har skett ute i solen med humlors surr, fågelsång och en ljummen svag vind...
Dagen börjar med dagens tidning och kaffe inne i köket och på bordet står en bukett från Söndagens besök på Måltorp, Narcisser som återkommer år efter år och har alltid gjort så länge jag kan minnas tillsammans med plommonkvistar som snart spricker ut i blom och påskliljor. Solen lyser in genom fönstret på mina Mårbacka och jag njuter av att se allt detta. 
Går ut i trädgården och småpular en liten stund med att ta bort gammalt gräs så att aklejor kan komma fram så småningom..sen en stund i solstolen med litet mer kaffe....hänger upp en tvätt på torkvindan.....tar en dusch och fixar till mig för att åka en kort sväng till stan.
Sätter mig på Trädgårdstorgets uteservering och intar årets första mjuklass i våffla med chokladströssel. Sitter där i solen och njuter, känslan av mitt torg i min stad....låter minnet segla iväg... Trädgårdstorget med torghandel, Nilssons från Ekängen, det var genom dom jag smakade mina första vita saltgurkor....fortfarande är det torghandel här men inte riktigt på samma sätt som då....det är ju så att allt förändras....
Fortsätter hem till pappa, han fyller 88 år idag, min pappa. Vi firade i lördags med tårta men jag köper med mig hans favorit Toscamazarin till kaffet och vi sitter och pratar om litet allt möjligt, han är så imponerad av Lokes legobygge a la Titanic som han gjorde i lördags och gläds över vår lilla Julia!
Välhemma sätter jag mig ute i kvällssolen, äter och lyssnar till Stiko Pers spelning i Harv - Livesändning via nätet. Han gör en vandringskonsert och samlar in pengar till SOS barnbyar.
 
Känner att jag tankat kraft och energi denna dag, skönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela