När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Var sak har sin historia.

Publicerad 2016-12-04 16:22:13 i #personligt,

Så går en helg ifrån vår tid....Den började med en riktigt mysig och skrattig julfest med gänget på "The early morning street" Vi drack glögg, åt julmat, körde ett sån't där julklappsrace som är rätt vanligt vid denna tid på året. Känns litet märkligt att både tillhöra till 100% och ändå vara bredvid och på väg bort......Fick i alla fall med mig en liten söt tomte, goda polkagrisar och en grispepparkaksform. Den där lilla tomten kommer bli ett fint minne från denna kväll och några julgrisar lär bli bakade varje år och då kommer min tankar vara evigt förknippade med detta ställe!
Ja, Jag vet,  kan inte rå för det, men jag är så här till min person och många är de saker som har en liten historia att berätta i mitt hem. Som tomten jag fick av min svärmor för ca 30 år sen. Han kommer fram så här års och står vid julklappssäcken och vaktar medan den så sakteliga fylls. När så granen kommit på plats så står han tillsammans med min barndoms lilla halmbock under grankvistarna och myser ända fram till tjugon dag Knut.
Sen har jag lyckats för andra gången att krossa mobilens glas. Man ska inte skylla ifrån sig men det här att ha Fibromyalgi det orsakar en hel del. Det är ibland som om hjärna och kropp inte är i fas med varann,speciellt när jag är trött och värkig....som nu hjärnan trodde jag tagit ett steg och var på väg...men benen stod kvar....med påföljd att jag dråsa i backen.....och likaså mobilen...
Nu har jag beställt en ny och dessutom ett riktigt superskal därtill, fult, men det ska tåla vilda äventyr och fall.....
Hursomhelst, mobilen är en av de materiella saker jag verkligen värdesätter, framförallt att ha med en kamera och fånga ögonblick med. Jag skäms inte, är ingen materiell människa förövrigt, men en bra mobil, det vill jag ha! Det är ju det där igen, hur man förhåller sig i användandet, att den inte är istället för de riktiga mötena och samtalen i livet, utan att den tillför något som gör mitt liv rikare när jag inte orkar vara i det sociala fysiskt och psykiskt, mobilen har blivit min vän på något sätt.
 
Fortsatt fin söndagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela