När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Nu vänder vi blad!

Publicerad 2016-12-09 11:28:56 i personligt,

God förmiddag! Startade med en riktigt mysig morgonstund i köket denna lediga dag. Igår när jag kom hem var jag sååå trött och tom. Det fanns inte utrymme för att prata knappt.....

men så sakteliga med ett avsnitt av "Ernst Jul" och hans värld så långt bort från Försäkringskassans värld som det bara går.... kändes det litet bättre och nu har jag fyra hellediga dagar framför mig! 
Jag har fått så mycket kramar och hälsningar i min tuffa situation, så skönt att känna omtanken. 
Själv har jag ältat, vänt och vridit på situationen med indragen sjukpenning och en dålig rehabilitering....läst mängder med artiklar och diskuterat i sociala medier och  med min man m.fl  för att bearbeta och skapa en slags reda i mitt inre kaos. 
För tillfället måste jag gå vidare och lägga det åt sidan, fokusera på andra saker. Det är som det är för mig och jag tänker skriva en överklagan, när jag är redo. Jag lyckades bli sjukskriven just det året när åtstramningarna kom, jag blir inte bättre av att älta detta utan jag inser situationen. 
Nu släpper jag detta fokus, så alla ni omkring mig, släpp mitt elände ni också och låt oss njuta av en nalkandes Luciahelg!
Idag är det Annadagen - pepparkaksdagen, och det innebär att jag gör en pepparkaksdeg framåt em!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela