När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Att hitta ljuset igen....

Publicerad 2016-12-11 11:30:29 i #personligt,

 
 
Söndag förmiddag. Vaknade med oro inombords, vilket jag nästan alltid gör nu för tiden, det är mycket som arbetas med nattetid i hjärnan skulle jag tro....Det bästa sättet är att gå upp, att bryta tankemönstret....Radion är en mycket bra och är min trogna morgonkompis. 
 Med kaffe och tre ljus tända lägger sig oron. Livet är verkligen inte enkelt och det är väldigt mycket som hänger på hur jag själv tar itu med mitt liv....hur jag klarar att bryta negativa spiraler...
Det är ingen annan som löser livet åt mig, det är jag som måste ta beslut att ta nästa steg, gå vidare och göra val. Omgivningen stöttar och ger styrka, utan det vore det klart svårare....men i slutänden är det jag själv som ansvarar för mitt eget liv....
 Det är inget lätt arbete, men det går...jag fokuserar på små saker som ger mig positiv energi...skapar små vilsamma oaser i ett hem som är i övrigt ostädat....lyssnar på musik som ger ro i själen och styrka att komma vidare...
 Att skriva är mitt sätt att bearbeta mina tankar och känslor....att se mina ord i skrift får mig att tänka vidare och hitta ljuset igen. 
 
 

Kommentarer

Postat av: kristina

Publicerad 2016-12-21 13:30:47

Hej Åsa!

Tack för att du delar med dig om din vardag. Jag lever också med fibromyalgi sedan många år tillbaka men fick min diagnos för ca två år sedan.

Varm kram/ Kristina

Svar: Tack för dina ord! Det har blivit ett bra sätt att bearbeta mitt liv. Jag vill förmedla at det går att leva ett bra liv trots Fibron, Kramis <3 Åsa
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela