När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Naturen gör mig friskare...

Publicerad 2016-04-25 09:20:45 i #personligt,

Naturen gör mig friskare, för mig är en daglig dos nödvändig....Idag lyser solen och det är en riktig kall och frostig morgon men ack så vacker. Jag vaknade efter sex timmars sömn riktigt utvilad, en gudagåva när det sker, så klockan 7.00 satt jag vid köksbordet med kaffe och tidning. Däremot fortsätter kampen med sjukgymnastik, det är en riktig balansgång att göra lagom så att inte den vanliga fibrovärken tar över.......men jag har tid på mig, så litet i taget.....nu är det ju cykeltid också och det är suveränt för mig och jag njuter när jag susar fram genom landskapet. Många har musik i öronen men jag älskar att höra naturens ljud, knastret från grusvägen, fåglarnas sång.....kan inte få nog.....
 
Pelargonsticklingarna jag planterade för ett tag sen frodas i köksfönstret, känns riktigt gott och jag kommer njuta alldeles extra när de blommar i sommar.
 
 
Jag har också funderingar på ett litet kryddland och igår kom jag på var, i solen med en skyddande sten bakom, borde bli bra....bara att testa. Att vara sjukskriven har ju inte så mycket fördelar...men att kunna följa trädgården och småpula efter förmåga känns som en bonus i sammanhanget, är otroligt glad att jag bor som jag gör mitt i naturen....igår upptäckte jag att små små blad börjar bryta sig ut....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela