När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Litet gott och blandat

Publicerad 2016-04-17 12:50:25 i #Gemenskap,

Peppar, peppar ta i trä, men idag värker inte hela kroppen som igår.....det ska nog gå det här!! Det ska ju ta tid och jag kommer nog pendla fram och tillbaks många gånger, skönt att ändå göra något handfast praktiskt åt situationen. 
Kan säga att kakan smakade underbart.....Kents min när han kom hem sa mer än tusen ord, visserligen är han inte den som säger tusen ord, men att jag hade bakat en kaka det hade han inte föväntat sig med tanke på hur jag mådde när han åkte igår morse.....och nu har vi gott till fikat idag också.
Min (Christoffers) bil ska få sommardäck på idag, jag vet.....det är verkligen inte en dag för tidigt, men det är just sånt här som ständigt sker i vår familj....vi, både jag och Kent har inte ork och kraft att göra saker när det ska göras, krav om än väldigt basala och små sänker oss lätt när vi inte längre är dom vi var. Vi prioriterar också ofta att göra positiva saker båda två, vi måste ha roligt för att orka.....och blir det nu ett gott fika efter däckbytet för honom så går det nog lättare. Lämna in.....ja det kan man göra....men inte med våra inkomster....That's the life!
 
Igår em var det spännande Innebandyfinal för våra Linköpingskillar i Tele 2 Arena. Det var sååååå nära men det blev ett silver, även det är ju kanon, men....ja ni förstår nog. Tänk att jag blir mer och mer sportintresserad, jag gillar att följa ett lag, det ger en slags relation och gemenskap. Även här har Twitter sin del, för där hamnar man så lätt i en "förstundengemenskap" med de andra supportrarna till laget. jag måste dela med mig en underbar bild på min David, igår spelade han med Mälarmasarna, och som någon uttryckte: du ser mer ut som en äkta spelare än de själva gör!
 
Lyssnar på P1:sgudstjänst, det är mina psalmer idag och jag älskar när det spelas gitarr till just dessa, det får mig att tänka tillbaka på alla åren när min Christoffer var med i Ungdomsgruppen och spelade gitarr. Här hemma hördes gitarren jämt, åhhhhh vad jag saknar det. Ibland när hans vänner kom hem blev det musikkväll på rummet hans och ibland i köket med kompisen Einar på fiol och vi sjöng. Innan Christoffer var det Linda som stod för mycket gitarr och sjöng gjorde vi både tillsammans i kören och här hemma. David försedde mig och gör fortfarande med en massa musik och tips på musik. Men livet går vidare och jag är så glad att jag fått uppleva alla de där åren när musiken flödade hemma och självklart finns musiken kvar i hemmet men i den där gemenskapens form som våra ungdomar bjöd på.
 
Nä nu är det dags för dagens gympapass och sen ut i naturens famn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela