När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Kärlek på olika vis <3

Publicerad 2016-04-02 12:07:29 i

Lördagsmorgon och jag sitter här i hockeyglädjerus efter gårdagskvällens mirakelmatch. Leksand lyckades ta sig tillbaka till SHL!
 
Gårdagen var verkligen en innehållsrik dag förövrigt också.Christoffer var hemma hos oss sista dygnet innan han återvände till Luleå. Det är så ljuvligt att äta frukost tillsammans, lika härligt vem som än är hemma av mina underbara barn, de ger mig så mycket genom att bara vara dem de är. Vi tog en liten fika hos pappa/morfar som också uppskattar dessa besök av sin vuxna barnbarn, åkte sen vidare till Skärgårdstrollen och deras mor Linda, min dotter och Christoffers syster. Att får vara med dem, kramas, gosa, bygga lego m.m fyller själen med en sån enorm lycka och värme.
 
 
Att se L och C:s syskonvärme sinsemellan gör mig också så himla glad och hade David varit här så hade det varit lika varmt, men nu var han ju på väg till Örnsköldsvik för att heja fram Leksand. Vi pratar och skrattar och har så roligt tillsammans, det här lever jag på länge.....och det är tur för sen var det dags att lämna av Christoffer vid tåget.... tårarna bränner innanför ögonlocken, under en stund så svajar mitt inre...en son på tåg i 110 mil norrut i natt och en son i en buss i motsatt riktining från Ö-vik till Stockholm.... måtte inget hända, törs jag känna att allt är så bra......
 
 
...men så samlar jag mig och inser att det är genom att leva här och nu i HÄRVARO som livet blir som bäst och jag vrider om nyckeln och rullar ut ur stan ......
 
 
 
......över Göta kanal till hem till Sturefors, mannen, soffan, TV:n och Leksandsmatchen!! All fokus och anspänning på matchen, existerar inget annat under tre timmar....Vi är i en ljuvlig hockeybubbla :D. Inser så sakteliga när matchen är slut och man tittar ut ur bubblan att det pågår en vanlig fredagskväll för en del i Sveriges land, typ Let's Dance osv, folk twittrar om helt oväsentliga saker ;)....Fortfarande litet kvar i bubblan nu på morgonen när jag hämtar tidningen och förstasidan inte har Leksandsmatchen som förstasidestoff......men just det ja, jag bor ju i Linköping.....nyheterna nämner det litet i förbifarten.....men själv är jag och min kropp klar på hur gårdagskvällen var.....det värker, aj, aj, aj.....denna fibro....känns som om det var jag som for runt på isen i går.....men tre timmars nervös anspänning och nerver på utsidan tär på en Fibrokropp, det är ok, tar det lugnt idag och vilar... och en sak är klar när det är dags för match nästa säsong så åker mascotten i Risnäs fram....och muggen som Christoffer köpte åt mig igår kommer alltid påminna mig om detta mirakel!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela